Administrative ydelser

Vores administrative ydelser er særligt tilpasset administration af haveforeninger. Din forening kan selv vælge hvilke opgaver KREDS skal løse, og hvilke foreningen selv ønsker at løse. I vælger kun det I har brug for og betaler kun for den tid der til går opgaven. Bestyrelsen får månedligt tilsendt timerapporter og kan nemt følge med i, kontrollere og tilpasse omfanget af ydelser.
Denne prioritering gør det muligt for haveforeninger og andre foreninger at få dækket sine administrationsbehov af KREDS for meget lave omkostninger sammenlignet med traditionelle administrationsfirmaer.

Ydelser som udføres på timepris:

  • Opkrævninger af medlemmer
  • Betaling og bogføring af regninger
  • Bogføring af ind- og udbetalinger
  • Løbende afstemning af bogholderi
  • Betalingspåmindelser til medlemmerne og kontrol af restancer. Overlevering til advokat for retslig inkasso og eksklusion efter aftale med bestyrelsen.  
  • Behandling af digital postkasse – post behandles og sendes til bestyrelsen
  • Udarbejdelse af årligt budgetudkast
  • Dialog og sparring med bestyrelsen omkring økonomi, generalforsamling, vedtægter mv.
  • Besvarelse og/eller håndtering af henvendelser fra banker, forsikringsselskaber, myndigheder, realkreditinstitutter mv.
  • Lønbehandling for ansatte
  • Vandregnskab (bestyrelsen udarbejder vandregnskab, KREDS opkræver efterbetaling/tilbagebetaling fra medlemmerne)
  • Registrering af ejerskifte
  • Håndtering af ventelister (opkrævninger og opdatering af venteliste)

Ydelser som udføres efter fast pris:

  • Regnskabsopstilling og udarbejdelse af årsregnskab
  • Overdragelsesaftaler (betales af køber og sælger)
  • Mæglerbesvarelser (betales af sælger)
  • Tinglysning i forbindelse med overdragelser
  • Fordelingsregnskaber:
    • Indsamling af målerdata (el, vand, varme)
    • Opstilling af fordelingsregnskab
    • Formidling til beboere (udsendelse af individuelt regnskab)
    • Opkrævning af efterbetaling/tilbagebetaling
    • Regulering af a conto-betalinger
  • Generalforsamlinger:
    • Udarbejdelse og udsendelse af indkaldelse, forslag mv.
    • Dirigent
    • Referent
    • Fremlæggelse af regnskab og budget